Notariële akten voor eigendomsoverdracht

Huis en hypotheek

Een droomhuis op het oog? Voordat u sleutels in handen krijgt, moet u het wettelijke kooptraject doorlopen. Vaak stelt de makelaar eerst de koopovereenkomst op; vervolgens komt u bij de notaris. Wij zorgen ervoor dat alle afspraken worden uitgevoerd. Dit gebeurt via een akte van levering.

Eigenaar

Ondertussen heeft u een passende hypotheek gevonden. Zodra het licht op groen staat en de bank uw lening verstrekt, maken wij de hypotheekakte. Het geeft een geldverstrekker de zekerheid dat u voldoet aan alle financiële verplichtingen. Ook als u extra geld wilt lenen, bijvoorbeeld voor een verbouwing, is vaak een hypotheekakte nodig. Na ondertekening worden beide akten ingeschreven in de openbare registers van het Kadaster. Gefeliciteerd: u bent de trotse eigenaar van uw nieuwe woning!

 

De koper bepaalt meestal welke notaris de overdracht verzorgt. Wilt u zelf informatie en advies inwinnen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

 

Een persoonlijk gesprek? Bel voor een afspraak!

"U bent verzekerd van een onafhankelijk en persoonlijk advies"
potret-annette-websize

Contact

Beatrixlaan 1, 1791 GA Den Burg  |   0222 315 241

© Notariskantoor Hoogerheide B.V. | EN/OF Ontwerp & Communicatie